Wednesday, March 6, 2013

Kuku Harimau

Salam,

:) senyum lebar jap...lama x ketemu...



Potong kuku plz...jangan biarkan anak anda,,anda dan keluarga anda berkuku panjang.
 Dah jadi rutin aku sebelum nak mengajar mesti check kuku...macam cikgu2 aku buat dulu...kiranya menurun dari cikgu aku ni hihi.

Kesian tengok budak yang berkuku panjang, sebab takdak orang yang nak ambil peduli tentang kebersihan diorang..aku memang pantang budak kuku panjang ni nak-nak lagi kalau kuku tu penuh baja ..kalau kuku panjang n bersih aku boleh ampun lagi tapi kalau yang panjang n kotor tu ewww..nak muntah pun ada..
tapi nak taknak aku kena bagi kesedaran ngan diorang ...sebab kebersihan ni mmg perlu dijadikan tabiat dan amalan kehidupan..

budak-budak ni kalau takdak yang tegur sure buat tak tahu dan sememangnya diorang tak tahu pun bahawa kuku panjang n kotor tu menyebab penyakit...malah menyebabkan air sembahyang terhalang oleh kotoran tu...
So di harap ibu-bapa yang ada anak tu prihatin terhadap kebersihan potong kuku anak tak pun suruh anak potong kuku...:)

Kat sekolah aku cuma boleh tolong nasihat,marah dan paling extreme aku tolong kasi trim hihi




0 comments:

Post a Comment