Tuesday, August 3, 2010

Poser

Salam,

Hari ni lepas abis bagi kerja pada budak... diaorang ajak main satu permainan 'Truth or Dare'
So aku pun dengan rela hati join budak-budak ni....seperti biasa diaorang memang kreatif...ader jer permainan baru....nak cuba larr apa permainan 'Truth or Dare'

'Truth or Dare'...
senang jer permainan ni.... 2 orang pemain A dan B. Si A sebut Truth or Dare? pada si B dan si B perlu memilih....kalau pilih Truth maksudnya si B perlu menjawab sejujur-jujurnya sebarang soalan yang dikemukakan oleh A.JIka si B pilih Dare maka si B perlu berani buat apa saja arahan yang di arahkan oleh si A....

Maka budak aku pun memulakan permainan dengan mengajukan soalan pada aku....macam-macam la soalan yang aku kena jawab sebab aku pilih Truth....yala cikgu kena larrr cakap benarkan...huhu...
Bila tiba time aku jadi penyoalnya...aku pun soal la sorang budak ni....

Aku: Truth or Dare ?
Budak : Truth
Aku: What is ur opinions about Teacher .....zul?
Budak: Out side me, i like teacher..zul,but deep inside me i hate teacher...
Aku: OMG....(dalam hati...sabar-sabar tapi buat-buat cool...huhu) Why you hate Teacher?
Budak: Becoz he so 'POSER'!!!!!

Kemudian aku tanya lagi apa yang menyebabkan diaorang cakap aku poser sebab aku rasa word poser tu tak tepat huhu...kemudian banyak larrr...hujah-hujang yang dia bagi...antara hujah yang paling aku tak tahan tu...
"You never wash your car,"!!!!!!!
Tengok budak-budak ni.....that how they define POSER....what a lesson?!!!!!!!!


Nak tau tak apa maksud POSER tu....

A poser can be a few things, but mostly it is someone who is not true about themselves. For example, you are not a poser if you like dressing emo cuz you like the way it looks...you are a poser if you say you are a depressed emo when really you are not depressed at all.
You can try to impress someone by still being yourself...even if that means adjusting yourself slightly. It is okay to adopt personalities when you are young because you do not know who you are exactly.....
You can usually tell a poser though.....often they are inconsistent jerks who don't have souls.


Bila pikir-pikir balik....mmmmm macam tak betol jer.....tapi biasanya kita sebagai tuan punya badan tak sedar kekadang tindakan kita tu mungkin menyebabkan orang lain terasa,kecik hati,meluat,benci,suka dan macam macam lagi.....huhu....


Bagus jugak aku main permainan tu dengan diaorang.....sekurang-kurangnya ada orang mengingatkan aku...
dan yang pastinya anak murid aku yang mengingatkan aku.....


4 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

poser orang yang mengelirukan.ye ke ko cam tu.biasalah.kalau kita jadik cikgu, kena hadapi semua tu.khe khe

Anonymous said...

HO CIKGU WALAUPUN DIORANG TU SELALU GANGGU CIKGU..CIKGU TETAP SAYANGKAN MEREKA...BAIK HATI CIKGU...

Zullism said...

kak ina: budak2 punya tanggapan tu kak.diaorang mcm2..tapi saya rasa tak kot camtu :)

The Three BFF's Notes said...

BLOGWALKING

Post a Comment