Saturday, July 31, 2010

Genius Tricks

Salam,

Dah lama sebenarnya nak post entri ni tapi tak sempat-sempat...

Macam mana kalau barang kesayangan,mahal dan sangat berguna untuk kita dicuri orang...mesti bengangkan...mau nak menyumpah-nyumpah si pencuri tu...
Aku ada maklumat menarik untuk dikongsi dengan semua...macam mana nak elakkan barangan berharga kita dari dicuri ....

Letakkan diri anda sebagai seorang pencuri, nak ker kita curi barangan yang nampak buruk dan lusuh...
mestila...takkan...biasa pencuri tak akan ambil barang yang lama dan nampak lusuh...they look for new one...

langkah pertama...Uglify your stuff (Burukkan barangan anda) alaaa...buat bagi nampak buruk jerrr.....

Kamera tu nampak jer buruk tapi hakikatnya baru jer beli...

Stiker kereta ni membuatkan kereta nampak bekarat dan buruk...

Basikal ni pulak...dicat seolah-olah 'berkarat gila'.....

Bagi ibu-ibu yang nak elakkan makanan anak-anak dari 'dipau' oleh member-member di sekolah...

Cuba trick ni....

Kreatif kan....huhu

Tapikan kalau orang dah nak curi tu dia bukan kira buruk ker... baru ker.., sekurang-kurangnya kita cuba dari tak cuba langsung kan.... :)

4 comments:

Insan Jiwang said...

hahaha... terbaik punya idea.. boleh ikut sama nih.. cuma kalo keta tuh x sanggup lak nk burukkan..hehe

Syeeda Sobbihi said...

haha. takkan nk bg anak2 roti berkulat plak? by the way, nice entry to share. :)

nada said...

lol cool entry!

Danial Ikhwan Jaafar said...

sayang la camera baru buat camtu! hhahahah

Post a Comment