Wednesday, January 26, 2011

Vitamin P

Salam,

Pernah dengar tentang vitamin P...selama ni aku memang tak tahu pun tentang vitamin P ni..padahal hari-hari aku telan..
Aku ambik Bio Ester C 1000mg tiap2 ari...sebab nak maintain dayatahan tubuh badan...Alhamdullilah bagi aku yang mudah kena selesema ni dapat elakkan la...
Vitamin P adalah nama alternatif bagi Bioflavanoids..sebenarnya kebanyakkan kita memang ambik benda ni secara tidak langsung melalui buah-buahan dan kekacang yang kita makan hari-hari.

Apa pentingnya Vitamin P ni ?

 P bermaksud Permability(absorbility)
Vitamin P ni menambah baik dalam penyerapan vit C dan biasanya diambill bersama vit C
menguatkan sistem imun semulajadi tubuh,memperbaiki salur darah dan menguatkan dinding kapilari
dapat membentu bagi mereka yang mengalami gusi berdarah,hypertension,ulcer dan juga mengurangkan kadar kolesterol darah.
Juga bersifat antioksida...kalau nak awet muda amalkan hahah..

info:Kordel`s

3 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

first time akak dengar. kalau bagi kat budak bawah umur 6 tahun okey ke. cam antibiotik ke?

Zullism said...

kak ina:kalau budak disaran ambik vitC dah ok tapi vitP ni memang diambil secara automatik bagi yang selalu makan buah2an kak...dia bukan antibiotik tapi menguatkan sistem imunisasi badan kak...wahh sharing is caring heheh

Ati Masrif said...

thanks zul atas info ni

mmg tak pernah dgr pun vitamin P

kak ati n hubby ambil multi vitamin Black More

je..tapi sgt bagus ^_~

Post a Comment