Monday, May 23, 2011

Bankinginfo:Info Perbankan:Informasi di hujung jari anda

Salam,

Housemate aku nak beli kereta, dia cari-cari pasal pinjaman kenderaan ni,dan terjumpa info penting dekat satu website ni.Meh aku citer sket.Memang sesuai bagi pembeli,peminjam,penghutang yang tidak mempunyai  pengalaman tentang perbankan dan pengurusan kewangan ni.



Wajib masuk ke website bankinginfo sekiranya ingin mendapatkan maklumat mengenai kewangan,sistem perbankan,nasihat dari pakar tentang financial planing semua boleh dapat dekat website ni.

Paling aku suka Finiancial calculator dan budget calculator senang kita nak buat pengiraan budget dan jumlah pembayaran loan.

Ada jugak jadual perbandingan/comparative tables yang boleh dijadikan rujukan  boleh memilih produk yang paling sesuai kerana kita dapat menilai ciri-ciri produk yang ditawarkan oleh setiap institusi perbankan sebelum membuat keputusan.Sebagai contoh kita nak buat perbandingan kadar interest bagi pinjaman kenderaan.boleh gunakan jadual tersebut.

Macam-macam info lagi la boleh jumpa kat situ tengoklah sendiri heheh. 


p/s: Bagi muda-mudi yang yang nak buat car loan atau home loan tu elok la buat research sikit sebelum buat keputusan, tanya kepada yang pakar, pilih yang terbaik pembekal produk kewangan untuk liability dan asset.Sebab yang nak membayarnya kita biarlah apa yang menjadi milik kita berbaloi dengan apa yang kita bayar...cewah...nak nasihat orang ni heheh..

Churp sini skali :)

1 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

sekarang ni semua dihujung jari.kena pandai guna je. jangan tersalah guna sudahkan.

Post a Comment