Sunday, December 19, 2010

Kenapa aku suka tidur ?

Salam,


Tabiat dan kewajipan yang paling aku suka hehe...tidur,tidur dan tidur...



Tahukah anda?
Tidur pada waktu malam tidak boleh diganti dengan tidur pada siang hari...


Kenapa?

Kerana tidur pada malam hari adalah ketetapan yang teratur dan secara semulajadi manusia tidur pada waktu malam.Hormon imunisasi dan horman pertumbuhan hanya keluar pada waktu tidur di malam hari.
Secara semulajadi badan akan mengecas tenaga badan serta hormon pertumbuhan dan imunisasi bekerja secara efisien.
Tubuh badan juga melakukan detoksifikasi atau menyahtoksik pada waktu malam.

Ni sedikit info nak kongsi dengan semua tentang tidur yang aku jumpa waktu browsing tadi..








p/s: Tido lebih-lebih pun tak elok jugak...:)

5 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Thanks info tu. Akak, susah tidur malam.Selalu tidur lambat , bangun pukul 4 pagi.dah cuba, susah sangat.siang lagi tak boleh tidur.

Zullism said...

yeke kak...awalnya bangun...kalau saya tarik selimut lagi time tuh...saya ni pantang ada peluang jer nak tido..apapun akak tetap cergas jer..:)

Syeeda Sobbihi said...

saya suka tido!

Ati Masrif said...

salam zul,

kak ati selalu tidur lambat
tapi harus bangun pagi..nak menimati
suasana pagi..tenang saja...hihi

Cikgu Fikri said...

entry yg bgus..
tp, aku susah nak tdo klu ader gangguan cm bunyi bising, org berbual n cm2 ar...
Klu nk tdo pown, bukan baring trus lelap,
kna amik masa...
huhuhhuh...

Post a Comment