Monday, June 14, 2010

Nasi Ayam Kampung Salai

Salam,

Semalam teman member pergi tengok umah dia dekat Suria Residence, Pajam....
Member baru dapat kunci nak larrr survey lampu,cari orang pasang grill,kabinet dapur semua.....Memang seronok dapat rumah baru...macam orang baru kawin huhu....

Time lapar...kami singgah jap lunch makan nasi ayam kampung salai.....tepi jalan jer....tak jauh dari Stesen komuter Batang Kali....

Abang tu...sempat lagi jeling.....orang nak ambil gambar ayam bukan gambar dia...huhu
Kerusi tempat makan buat sendiri....macam kedai kopi dulu-dulu....suasana dia best mengingatkan zaman waktu budak-budak dulu...
Makan untuk dua orang Nasi Ayam Kampung Salai..ayam half bird....dan air....
harga cuma RM13...agak berpatutan sebab ayam tu ayam kampung...isi memang manis lain dari ayam bela ni...
Yang best nya tokey kedai memang peramah...rasa macam dah biasa makan kat kedai tu jer....

aaaa....tgk tu licin....mujur...memang sedap....ingat nak tambah lagi...
tapi teringat kata-kata azimat KAK INA MAIL sifu masakan.huhu (bagi kredit dekat akak sorang ni)........berhenti sebelum kenyang...

Alhamdulillah....

10 comments:

ct fad said...

yummy..sedap nyer..cam nk p pekene sepinggan jer..tp nak p batang kali tu tak sanggup plak..

kak ina mail said...

terima kasih ko bagi credit kat akak.ayam kampung salai tu sodapnya.nanti belanja akak ye.khe khe

Safuraa Abdul Rashid said...

aym kg salai..tringat aym golek..em, sedapnya..suka suka suka..salam ukhwah..

The Wan And Only said...

makaseh... lps ni leh cuba :)

AesyaZealous said...

sedapnyeeee

cindir-rela said...

wah..nampak sedap!!

Dee said...

patut k ina mail suruh mai jenguk sini..rupanya en zul kita bg seru2 nama dia..hai..salam kenal..dtg dr blog k ina mail yg terer masak tu..

rATu kEBaYA said...

kata2 azimat kak ina mail tu jadi panjang pengunaan nye ye... tapi memang nampak sedap ayam salai tu..

Zullism said...

Sapa2 yang dekat boleh cuba larr ayam tu berbaloi-baloi...huhu
Salam kenal dee...salam ukhwah safura...

Anonymous said...

nasi tu basi lah iman

Post a Comment