Saturday, May 1, 2010

Alasan-Alasan

Mungkin kita semua penah dengar atau kita yang cipta sendiri alasan yang kita bagitau cikgu-cikgu  kita 
waktu zaman sekolah dulu bila tak bawa buku latihan atau buku teks...alasan perlepas diri

kat sini aku nak kongsi alasan-alasan...Antara alasan-alasan yang biasa diberikan oleh anak murid aku ni..macam-macam..kekadang kan mmmm....ringan ja tangan aku...macam-macam rasa larrr..dengan anak murid aku ni....dan  aku biasa guna jawapan-jawapan balas untuk pangkah balik pada diaorang...

Kat bawah ni alasan-alasan yang biasa diaorang bagi
yang bullet tu alasan diaorang
yang word warna biru tu jawapan aku bagi kat diaorang..

  • Lupa bawak buku   
Dah tua sangat ker sampai lupa ni....cikgu  yang dah tua pun boleh ingat(aik ...aku dah tua ker)
  • Tersalah tengok jadual (Alasan yang biasa diaorang bagi bila hari cuti jatuh pada hari minggu...)
Cuti `sakan' yer sampai tak ingat buku sekolah...Cuti pegi mana?
  • Adik saya koyak buku..Awak jaga adik ker?...
  • Saya letak bawah meja tadi lepas tu tengok dah hilang....  
Hantu curi kot!!!

Sebenarnya murid-murid ni memang kreatif mencipta alasan...pike-pikir balik kelakar pun ada...kesian pun ada..sama macam aku kecik-kecik dulu kadang-kadang time lupa bawa buku ada jer alasan nak bagi kat cikgu..tapi bila dok saja-saja pikir-pikir balik....ingat diaorang rasa bersalah pulak lepas marah  diaorang...

"Tapi cikgu buat semua tu sebenarnya untuk kebaikan anak-anak murid cikgu"






 



















1 comments:

Anonymous said...

alasan alasan apa tu alasan tu cikgu macam amar.saya atau fareez

Post a Comment