Monday, May 24, 2010

Manicure...

Salam,

Baru bangun tido ni (best kalau tido petang)...terus nak buat entri...kebetulan kuku panjang pulak..
Petang ni nak citer camna aku buat manicure(sesuaiker)..sebenarnya bukan nak buat rawatan kuku tapi camna aku potong kuku jari tangan arini....hahaha...

Ok..peralatan yang wajib guna...
Pengetip Kuku
Aku pilih jenama Scholl
(adik aku yang rekomenkan) memang berbaloi walaupun harga sedikit tinggi...
Pilih yang ada sarung tu..sebab dia automatically collects clipping.sisa-sisa kuku tak bertabur merata....Satu lagi pengetip kuku ni memang lasak masih tajam lagi walaupun dah 4 tahun pakai....

Pengasah Kuku
Pengasah kuku ni pada kau memang penting sebab lepas ketip kuku mesti kuku tu ada kesan tajam dan tak selesa kalau kita nak menggaru sana sini...hehe...
Kalau tengok dekat gambar kat atas tu ada jugak batu asah pisau tu sebenarnya...jangan terkejut pulak aku memang pakai pengasah ni sebagai pengasah kuku....aku lebih prefer batu asah pisau sebagai pengasah kuku sebab hasil nya lebih baik..pastu murah dan yang pasti tahan seumur hidup aku rasa(budget)
Kalau nak pakai batu pengasah pisau tu... pilih yang gred paling halus...

Lepas potong....asah dengan batu pengasah pisau tu...

Hahaha...dah siap pun...

Tu dia...cantik tak...siap nails art lagi ...



3 comments:

A-Y-I-E said...

Tentang pengasah kuku tu.. bukan ke pada pengetip kuku tu dah ada???
Then, sebagai umat islam, kita tidak boleh mewarnakan kuku kita.Maaf kerana berceramah pula

Zullism said...

ayie..dekat pengapit kuku scholl tu tak kasar...pastu kalau pakai pengasah tu kuku jadi rata dan tak tajam....
memang takleh warna atau hias kuku....tu saja jer letak gambar situ...:)

Anonymous said...

alamak dekat pengapit kuku sholl holiday ilman

Post a Comment