Wednesday, October 6, 2010

Cayalah Makcik..Macam ni Baru betol !!!

Salam,

Teringat waktu zaman kecik-kecik dulu.....kalau buat salah mesti mak aku bagi hadiah tali pinggang takpun penyangkut baju....waktu kecik bukan paham kenapa mak aku sampai macamtu garang....memang garang...

Tapi bila dah besar dah kejer macam ni...aku bersyukur sangat dapat mak yang garang....kalau buat salah paling tidak kena bising,lagi teruk kena ngan bantai ngan tali pinggang...

Tgk video smalam dekat Facebook...ada orang poskan video ni...
Macam-macam komen pasal tindakan mak budak ni..ada yang sokong ada yang mencemuh..masing-masing punya pendapat dan pandangan ....

 

      
Kat bawah tu dialog terpilih yang aku suka dari makcik tu dan anak dia...hahah
Mak                     :  Esok aku bawa hang pi sekolah dengan rotan sekali aku bawa tau,depan  cikgu aku pukul hang..nak?
      Mak                     :Tiap-tiap malam,hang pi mana? hang tak pi ngaji,      hang pi mana?
Budak kena rotan : Adik pi CC!!.......Adoi!!!! cukup mak,cukup,cukup, Sumpah adik tak buat dah!!!
          Mak                    : Seronok sangat ka CC tu?


Pada aku, aku kasi 10 bintang kat makcik ni....Macam ni lah cara yang betol nak didik anak...cara yang paling berkesan..kalau setakat nak psyco budak-budak tanpa rotan ni aku rasa memang tak berkesan pun...

Cayalah makcik...saya sokong sangat...bagi pengajaran sikit kat anak makcik tu...boleh ponteng skolah pegi cc...ishks..
Kalau mak aku tak segarang makcik ni ntah lah aku jadi apa sekarang ni....Tq mak...

9 comments:

kak ina mail said...

budak sekarang terlebih manja.zaman akak sekolah sampai nak berlebam cikgu cubit.tak kisah pun.zaman sekarang kena rotan sikit sampai nak menyaman sekolah.

Yuni Aisyah said...

makcik tu sejibik la cam ibu sy..hehe...ingt lg time dlu kecik2 masa umo 9 thn balik skola lmbt g umah kwn n ponteng ngaji..balik2 je umah terus kne mrh n rotan..mmg x buatlg lepas tu..hehe..

Zullism said...

setuju tuh.. yerla kak.kalau kena cubit dengan cikgu tu mau rahsiakan dari pengetahuan mak takut kena hadiah tambahan.haha .......akak garang tak ngan anak2? huhu..

Rinna said...

Setuju sgt..cara yg terbaik utk ajar anak adalah dengan rotan..Budak2 skrg nie manja.. bila kasi muka dia pijak balik kepala kita.. Dulu mak2 ajar anak dengan rotan..tu pasal boleh berjaya..dan boleh jadi anak yang baik..

Ati Masrif said...

akak ok jer..kalau tak rotan memang tak jalan...buat penat jerit..tak heran pun tapi bila kita nak ambik hanger ..baru lintang pukang ...hihi

"My name is Akma, and I am not a terrorist" said...

kesian budak tu...tu la sapa suh x dengar capak mak..kan dah kena serangan maut...

Black_roses92 said...

saya SOKONG 100%!! bebudak sekarang ni..tak tau la. rasanya terlebih manja kot.. tapi yang heran, kalau yang kena rotan sikit dah lari ikut laki la..kata kena dera.. hai..macam2.. saya kena berbirat2..ok je. tak la mati pun.. alhamdulillah hidup je lagi ha.. ;)

Danial Ikhwan Jaafar said...

mak bapak kita dulu kalau rotan ke pukul ke, lepas tu masa kita tidor, tengok dari pintu, takpon ada yang bubuh minyak. bukan sekadar fizikal untuk melepaskan marah dan geram.

orang sekarang kalau yang pukul anak tu, pukul kaw2 punya. kalau yang baik sangat, sampai kepala kena pijak. heh

Fadzil said...

terbaek dari ladang gadong la makcik...tabik spring...pengajaran yg berguna..

Post a Comment