Wednesday, October 13, 2010

Nasi Goreng Udang zuldandunia Style

Salam,

Hari ni saja nak post pasal masak memasak ni....bukan pandai sangat pun,tapi respon dari member-member cakap boleh dapat 10 bintang kira ok larr tu hahah...

NASI GORENG UDANG -zuldandunia Style

Bahan-bahan:(untuk 3 orang lelaki yang makan banyak)
Nasi putih
Udang 300g                -(20 ekor)
Bebola Ikan                -satu peket
Bawang besar             -satu labu
Bawang putih              -3 ulas
Kacang buncis            -5 batang
carrot                         -1 batang kecil
cauliflower                  -300g
Cili hijau                     -5 tangkai kecil
Bahan perasa              - TUMIX
Sos ikan Nampla         - satu sudu besar
Sos Tiram                   -satu sudu besar
Sos Cili                       -satu sudu besar
 Kicap                        -1/2 sudu besar


Panaskan minyak tumis bawang besar dan bawang putih dan  cili.Pastu masukkan udang dan bebola ikan.Goreng separa masak.


Masukkan sayur-sayur dan gaul rata.

Masukkan bahan perasa,sos ikan nampla,sos tiram dan sos cili.Garam tak perlu masukkan lagi sebab sos nampla dan kicap dah cukup masin.

Masukkan nasi,gaulkan rata dan siap.

baca doa makan dulu..... sebelum makan
.


5 comments:

azhar said...

suka makan jer tak suka masak..hahaha

kak ina mail said...

makan tak ajak akak pun .terus lapar tengok nasi goreng kau.terrornya masak sekarang.

si biskut said...

Masak sendiri ker bro...uiyo,mantap!

Zullism said...

kak ina:dapat inspirasi dari pemilik blog Hijau itu indah dan permai kak haha:)
biskut:masak main-main jer :)
azhar:makan tu wajib hahah

rATu kEBaYA said...

walaupun dah lunch.. bila tgk nasi goreng ni.. terus kruk krak perut ni..

Post a Comment