Monday, November 8, 2010

Kodinhi-India Twin Town

Salam,


Rasanya semua pernah dengar pasal kembar...
Motif kau zul !nak citer pasal kembar-kembar ni!!!


Tahukah anda pasangan kembar paling banyak di dunia boleh ditemui di sebuah kampung dikawasan pendalaman India.
Kodinhi juga dikenali sebagai India Twin Town mempunyai 250 pasang kembar dimana penduduknya cuma terdiri daripada 2000 keluarga.

Apa yang menjadi kebingungan dan misteri pada saintis2 pasal kembar di kampung ni...
  • secara purata kelahiran kembar global ialah 4 bagi setiap 1000 kelahiran tapi Kodinhi mencatat 42 bagi setiap 1000 kelahiran..memang hebat bukan..:)
  • pastu biasanya wanita yang berumur dan dewasa yang mengalami kelahiran kembar tapi kat Kodinhi kelahiran kembar ialah bagi wanita yang muda(18-20 tahun)
  • lagi kembar ni biasa terjadi bagi ibu-ibu yang ketinggian lebih dari 5ft 3in tapi di Kodinhi purata ketinggian wanita anak kembar ialah 5ft.
  • satu lagi bukan ada IVF treatment pun bagi ibu-ibu disini berbanding negara barat yang nak anak kembar buat jer IVF treatment.( IVF=In vitro fertilisation(sel telur disenyawakan sperma diluar tubuh badan... nak buat kos mahal OK!!!)
  • dan lagi kebanyakkan kembar di sini seiras yang sememangnya sesuatu yang ganjil.

p/s: Comel tak kembar pic ni.hehe...yang sebelah kanan tu dah ada blog sendiri dah :) lol
 Info: Kodinhi,Twin Town

    6 comments:

    Hezesuze said...

    uiks picta akhir tu uols ke.??

    Danial Ikhwan Jaafar said...

    hmm...kalau ada twin tower kat situ menarik. hahah

    Zullism said...

    suze: yerla ngan adik kembar tu..huhu

    Zullism said...

    danial:gud idea tak terpikir lak huhu

    ░♥si lampu neon♥░ said...

    SO SWEEET LA THE TWINS

    suzie rahman said...

    wah..t kawen nk ank kmbr! best nya

    Post a Comment